ویدیوبوک مهارت هایی برای فرزندپروری


5405

در دوره ویدیوبوک مهارت هایی برای فرزندپروری خواهید آموخت

توضیحات تکمیلی

 "مهارتهایی برای فرزندپروری"


دوره آموزشی "مهارتهایی برای فرزندپروری" راهنمای علمی و عملی است در راستای ارتقای سلامت جسمی و تکامل روانی و تربیت کودکان که توسط گروه پژوهشی تخصصی "بهداشت تی وی"، زیر نظر دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طبق اطلاعات به روز دنیا تهیه و تدوین گردیده است.

با تولد فرزند، گام نخست مسئولیت مهم فرزندپروری آغاز میشود. در فرزندپروری حقیقتی که غیر قابل انکار است این است که مجموعه تعالیم و تجربه هایی که در سالهای ابتدایی زندگی هر فرد شکل می گیرد، ساختار روانی و عاطفی انسان را در بزرگسالی تشکیل می دهد. بر این اساس اهمیت پرورش و تربیت فرزندان پررنگ می شود و والدین را برآن می دارد که در این راه طولانی و دشوارهمت کنند و فرزندان خود را بر اساس بینش و تعریف خود از خوب و بد رفتارهای اجتماعی پرورش دهند. بنابراین خانواده، بهترین سالهای زندگی هر فرد را در اختیار دارد تا در مورد تعیین اهداف زندگی به کودک آموزش دهد، تا یاد بگیرند که چگونه تنش ها، شکست ها و تهدیدهای زندگی را به فرصتهای رشد و شکوفایی تبدیل کنند.

از این رو بهداشت تی وی در پلتفرم آموزشی وتخصصی خود تلاش نموده است تا به بهترین نحو به والدین عزیز کمک نموده و با آنان همراه گردد تا با راهکارهای کاربردی این مجموعه آموزشی بتوانند مهارت فرزندپروری را کامل تر بیاموزند و فرزندانی مسئول، منطقی، متعهد و دارای شخصیت اجتماعی سالم پرورش دهند که درآینده بتوانند با سربلندی به آنان افتخارکنند.

در فیلم آموزشی و ویدیو بوک "مهارتهایی برای فرزندپروری" والدین عزیزبا اصول اولیه فرزندپروری آشنا خواهند شد، اهمیت ارتباط با کودک و ایجاد تعهد مسئولانه در خانواده را خواهند آموخت و با عوامل موثر بر شیوه های رفتار کودکان و روشهای رایج فرزندپروری آشنا خواهند شد. تاثیر طرح ریزی زمان برای بیان و ابراز دوست داشتن که از عوامل مهم تربیت فرزند است را میاموزند.

در پلتفرم "بهداشت تی وی" راهکارهای مفید در تربیت فرزندان، قوانین متناسب با سن کودک، چگونگی مواجهه با بدرفتاری کودکان، روشهای انضباط موثر، هدایت و خودکنترلی آنان آموزش داده خواهد شد. والدین یاد میگیرند، چطور محیطی مناسب برای امنیت و تجارب کودک ایجاد کنند، بجای کنترل کودک، موقعیت را کنترل کنند، بدرفتاری را چطور به رفتار مثبت هدایت کنند و آن را نادیده بگیرند. با روشهای محروم سازی آشنا خواهند شد و روشهای گفتگو و تکنیک های کلامی قانون مادربزرگ را مرور خواهند کرد.

روشهای کنترل خشم والدین، اشتباهات رایج والدین در مسائل تربیتی و نیز راهکارهایی برای اصلاح رفتارهای مشکل دار ارائه خواهد شد. راهکارهایی برای مقابله با مشکلات شایع رفتاری در کودکان مانند: نق زدن، دروغ گفتن، کج خلقی و قشقرق، خشونت و پرخاشگری، تف کردن، گاز گرفتن، صدمه زدن به دیگران، ریشه دار شدن ترس در کودکان، گم شدن کودک، توالت رفتن و بسیاری از موارد اینچنینی را آموزش خواهند دید. همچنین می توانند در جدول تکامل و توانایی کودکان از تولد تا پنج سالگی و جدول رفتارهای اجتماعی آنان در سنین مختلف، کودک خود را ارزیابی کنند تا راهنمای ادامه صحیح فرزندپروری آنان باشد.

"بهداشت تی وی" والدین را یاری خواهد کرد تا این دوران را با آرامش در کنار کودک خود سپری کنند، توانمندی های او را بشناسند، مهارتهای اجتماعی کودک خود را بالا ببرند و باعث شکوفایی و رشد ذهنی او شوند واز مزایای بی شمار آن در تربیت کودک و فرزند پروری بهره ببرند.