ویدیوبوک مراقبت و نگهداری از نوزادان نارس


6098

در دوره ویدیوبوک مراقبت و نگهداری از نوزادان نارس خواهید آموخت

توضیحات تکمیلی

"مراقبت و نگهداری از نوزادان نارس"


دوره آموزشی "مراقبت و نگهداری از نوزادان نارس" راهنمای علمی و عملی است در راستای آموزش و توانمندی والدین و مراقبان نوزادان نارس که توسط گروه پژوهشی تخصصی "بهداشت تی وی"، زیر نظر اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طبق اطلاعات به روز دنیا تهیه و تدوین گردیده است.

"بهداشت تی وی" درتهیه این مجموعه تلاش نموده است تا با آگاه کردن و آموزش والدین در مورد تعریف نوزاد نارس و دلایل زایمان زودرس و تولد قبل از موعد مقرر نوزاد، به کاهش اضطراب و نگرانی های آنان کمک نموده و آنان را در مراقبت صحیح از نوزاد نارسشان یاری نماید تا بتوانند با آرامش ومدیریت با کمک یکدیگر از شرایط دشواری که ناخواسته و ناگهانی برایشان ایجاد شده گذر کنند. مشخصات ظاهری نوزاد نارس را بشناسند و با مشکلات اولیه و احتمالی و درمان های مورد نیاز آنان آشنا شوند.

والدین عزیز خواهند توانست با استفاده ازمتن الکترونیک کتاب (ویدئو بوک) و فیلم آموزشی "مراقبت و نگهداری از نوزادان نارس"  ابتدا با واژه های مربوط به نوزاد نارس مانند بخش نگهداری ازاین نوزادان که ان-آی-سی-یو نام دارد، انکوباتور و دستگاههایی که در این بخش به او متصل خواهند شد، مراقبت آغوشی و... آشنا خواهند شد تا بتوانند بهتر به نوزاد خود کمک کنند تا سریع تر به سلامت جسمانی خود و شرایط یک نوزاد ترم برسد.

"بهداشت تی وی " به آنان آموزش خواهد داد تا موارد مهمی ازقبیل کاهش محرک های محیطی نوزاد، وضعیت دهی مناسب به نوزاد، کمک به تسکین درد این نوزادان، نحوه انجام مراقبت آغوشی و تغذیه آنان را انجام دهند. وضعیت های شیردهی مانند روش زیربغلی و گهواره ای متقابل و روش دوشیدن شیرمادر به دهان نوزاد را نیز خواهند آموخت.

البته بسته به حال نوزاد ممکن است از روش های دیگری مانند تغذیه با شیرمادر با فنجان، سرنگ یا قطره چکان و لوله معده هم استفاده شود. مادران عزیز روش دوشیدن شیربا دست جهت ذخیره و استفاده از شیردوش در بیمارستان را نیز به طور عملی خواهند آموخت.

همچنین دراین پلتفرم والدین با چگونگی مواجهه با مشکلاتی مانند زردی، استفراغ، سکسکه نوزاد و با خصوصیات خواب و بیداری نوزاد نارس، نحوه گذاشتن و برداشتن او روی تخت، حمام کردن، نحوه صحیح تعویض پوشک و دفع ادرار و مدفوع نوزادشان آشنا خواهند شد.

در فیلم آموزشی پلتفرم "بهداشت تی وی" آموزش عملی بستن نوزاد به بدن پدر یا مادر جهت مراقبت آغوشی به طور کامل آموزش داده خواهد شد که بسیارحائزاهمیت است و تماس پوست با پوست والدین و نوزاد و تپش قلب آنان آرامشی شبیه به محیط امن رحمی را به نوزاد می بخشد و به بهبود سریعتر نوزاد نارس کمک شایانی خواهد کرد.


همچنین والدین در این مجموعه با نشانه های اعتراض، استرس، سردرگمی و ناراحتی نوزاد نارس آشنا شده و به توانمندی جهت کمک به نوزادشان برای بهبودی و ترخیص از بیمارستان دست می یابند و مهم ترین مسئله در مورد پیگیری های پس از ترخیص است که ممکن است مشکلات شبکیه چشم نوزاد باشد(رتینوپاتی یا آر-او-پی) و یا کاردرمانی جهت توانمندی های حرکتی نوزاد، مراقبت های در منزل و در نظر داشتن علائم خطر در این نوزادان که باید با مدیریت، صبوری و قدرتمند ادامه دهند تا بهترین نتیجه را در درمان فرزند دلبندشان داشته باشند و این بحران را با یاری یکدیگر به تجربه ای شیرین بدل نمایند.