ویدیوبوک ماساژ نوزادان و شیرخواران


5504

در دوره ویدیوبوک ماساژ نوزادان و شیرخواران خواهید آموخت

توضیحات تکمیلی

 "ماساژ نوزادان و شیرخواران"


 دوره آموزشی "ماساژ نوزادان و شیرخواران" راهنمای علمی و عملی است در راستای ارتقای سلامت جسمی و تکاملی نوزادان و شیرخواران که توسط گروه پژوهشی تخصصی "بهداشت تی وی"، زیر نظر اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طبق اطلاعات به روز دنیا تهیه و تدوین گردیده است.

همان طور که می دانیم کودکی که لمس می شود و در آغوش پدر و مادر آرام می گیرد، احساس امنیت می کند و به مرور درمی یابد که دنیا جای امنی ست و کودکی که بدون توجه و بدون آگاهی فقط تغذیه می شود و رشد می کند، احساس ناامنی و ناهماهنگی با جهان پیرامون خویش می کند و برخی ازوالدین نمیدانند که با بی توجهی و عدم درک نیازهای روانی، حسی و جسمی فرزند خود چگونه سرنوشتی را برای او رقم می زنند.

از این رو "بهداشت تی وی" درتهیه این مجموعه تلاش نموده است تا گام به گام، از بدو تولد نوزاد، به مادران عزیزبیاموزد، حس لامسه کودک خود را از طریق ماساژ تقویت نموده که باعث تشکیل سیناپس های مغزی بیشتر و رشد هوش کودک می گردد.  همچنین شاهد لذت بردن نوزاد از احساس آرامش بعد از ماساژ خواهند بود. مهمتر از آن والدین احساس توانمند بودن را تجربه کرده و با اطمینان، فرزندانی سالم، شاد و بی نیاز از محبت های سودجویانه دیگران در دوران نوجوانی، پرورش دهند و از آن لذت ببرند.

والدین گرامی دراین مجموعه چگونگی تکامل اولیه مغز را خواهند آموخت و با نحوه شکل گیری خلق و خوی کودک و تاثیرات تماس پوستی و رشد مغز او آشنا خواهند شد. درمی یابند که کلام و واکنش های والدین حتی از روزهای اول تولد بر نوزاد تاثیرگذار است و تاثیرات صدا، رنگ، نور و محیط بر تکامل کودک بسیار حائز اهمیت است و رابطه مستقیم با رشد شخصیت کودک دارد.

"بهداشت تی وی" والدین را یاری خواهد کرد تا این دوران را با آرامش در کنار کودک خود سپری کنند، توانمندی های او را بشناسند واز مزایای ماساژ برای رشد و تکامل و رفع مشکلات جسمی فرزند خود استفاده نمایند و روابط احساسی محکم و قدرتمندی با کودک خود داشته و درآینده نتایج مهم این اقدامات به نظر کوچک را نظاره گر باشند.

با آموزش در پلتفرم "بهداشت تی وی" والدین عزیز، می آموزند که ماساژ درمانی چیست، چه مراحلی دارد، چطور و با چه شرایطی باید ماساژ نوزاد خود را شروع کنند و تا چه زمانی ادامه دهند. در ماساژ درمانی والدین می توانند در بیماریهایی نظیر کولیک و دردهای شکمی و قولنج در نوزادان و شیرخواران، یبوست، درد در هنگام دندان درآوردن، مشکلات آسم، انسداد مجاری اشک در نوزادان و... به بهبود کودک خود کمک نمایند و با اطمینان خاطر از سلامتی نوزادشان از توانمندی خود درفرزندپروری رضایتمند باشند.