ویدیوبوک تغذیه در دوران بارداری


5181

در دوره ویدیوبوک تغذیه در دوران بارداری خواهید آموخت

توضیحات تکمیلی

 "تغذیه در دوران بارداری"

دوره آموزشی "تغذیه در دوران بارداری" راهنمای کامل و جامعی است در راستای ارتقای سلامت جسمانی و در پی آن سلامت روان مادران باردار و با یک باداری سالم و خوشایند، زیر نظر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طبق اطلاعات به روز دنیا تهیه و تدوین گردیده است.

"بهداشت تی وی" درتهیه این مجموعه تلاش نموده است تا گام به گام، از آغاز بارداری، با آموزش به مادران عزیز، حس زیبای مادر شدن و مهمتر از آن خاطره ای خوش از دوران بارداری را برای آنان فراهم کند تا مادران با اطمینان و بدون نگرانی، با انجام تمامی راهکارهای علمی و عملی دردو قسمت فیلم آموزشی و ویدئوبوک این مجموعه سلامتی خود و فرزند دلبندشان را تضمین نمایند و لذت دوران بارداری دلخواه را تجربه کنند.

برخلاف دهه های گذشته، امروزه اکثر زنان شاغل بوده و یا در سنین بالا باردار می شوند که با استرس های زیادی در محیط کار و زندگی مواجه هستند. از سوی دیگر شیوه زندگی کنونی، نحوه تغذیه و فعالیت بدنی آنان با گذشته متفاوت شده است. بنابراین برای رشد سالم جنین، یک بارداری موفقیت آمیز و سلامت مادر، علاوه برتغییرواصلاح شیوه زندگی، باید به تمامی نیازهای تغذیه ای مادرتوجه ویژه ای شود.

برخی از مادران باردار، به اهمیت تغذیه و نقش مستقیم آن در سلامت جنین توجهی ندارند و به طور معمول توصیه های غیرعلمی و نادرست از طرف اطرافیان را ساده انگارانه و خودسرانه بکار می گیرند و در توهم جنسیت جنین، زیبایی و رنگ چشم او که مبنای علمی ندارد، به سر میبرند و از این نگرش اشتباه خود در زیاده روی مصرف بعضی از مواد غذایی و آلرژی زا و حتی مصرف خودسرانه بعضی از ویتامین ها، مکمل ها و اسیدفولیک که می بایست با توجه به شرایط بدنی و وزن مادر و زیرنظر پزشک یا ماما تعیین و توصیه شود، استفاده می کنند. اما متاسفانه هنگامی از این اشتباه آگاه می شوند که نوزاد به دنیا آمده، دارای نقص یا اختلال و یا بیماری خاصی شده است و زمان مناسب توجه به تغذیه در دوران طلایی بارداری از دست رفته است.

اما اکنون جای نگرانی نیست زیرا "پلتفرم بهداشت تی وی" برنامه جامعی برای کنترل وزن و مصرف متعادل غذایی در دوران بارداری، زیرنظردفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تهیه نموده است که نه تنها از بروز خطرات و ضایعه های احتمالی در جنین پیشگیری می کند، بلکه مادران عزیزرا برای تولد یک نوزاد سالم، یاری خواهد کرد.

"بهداشت تی وی" سعی می کند آموزش را با دقت و کاربردی، علمی و عملی با ظرافت های ویژه به آنان آموزش دهد. آنچه که برای مادران باردار بسیار هیجان انگیز و مهم است، دنبال کردن وضعیت رشد و نمو جنین و چگونگی آن در هفته ها و ماههای بارداری است که با آن آشنا خواهند شد. مادران گرامی دراین ویدئوبوک با تغییرات و سازگاری های بدن در بارداری آشنا خواهند شد که بتوانند آمادگی لازم برای بارداری سالم را بدست آورند. همچنین آموزش خواهند دید که از قبل از بارداری با اندازه گیری نمایه توده بدنی و چگونگی محاسبه آن بدن خود را برای بارداری آماده سازند و الگوی وزن گیری مناسبی در بارداری داشته باشند.

نیازهای تغذیه ای، تعادل و تنوع در برنامه غذایی، ویتامین ها و املاح ضروری در بدن مطالبی است که درویدیوبوک این مجموعه آموزش داده خواهد شد. همچنین با هرم غذایی، دسته بندی گروه های غذایی و تعداد واحدهای مورد نیاز گروههای غذایی در دوران بارداری آشنا خواهند شد و سموم مرتبط با مواد غذایی و بیماریهای ناشی از آن و طریقه آشپزی سالم را آموزش خواهند دید.

تغذیه و شکایات شایع در سه ماهه اول، دوم و سوم بارداری و توصیه هایی برای مادران باردار دارای اضافه وزن و مادران باردار لاغر،عنوان های دیگری است که در این مجموعه با آن آشنا خواهند شد وهمچنین فعالیت بدنی و مزایای ورزش در دوران بارداری، جدول ارزش تغذیه ای مواد غذایی و نقش آنان در سلامت مادر و منابع غذایی مهم و لازم در بارداری را آموزش خواهند دید.

مهمترین و جذاب ترین بخش این ویدیو بوک "بهداشت تی وی" برای مادران باردار، آموزش و دستور پخت غذاهای سالم و متنوع و مناسب برای بی ام آی آنان می باشد که کامل و دقیق و بر حسب میزان کالری موجود در هر غذا تهیه شده و در اختیار مادران می باشد. با آموزش و همراهی گام به گام این مجموعه با مادران باردارامیدواریم دوران بارداری آنان به بهترین دوران زندگی شان تبدیل شود و در گذران این دوران با سلامت خود و نوزادی سالم خاطره ای خوش برایشان رقم بخورد.