ویدیوبوک آموزش های دوران بارداری


19220

در دوره ویدیوبوک آموزش های دوران بارداری خواهید آموخت

توضیحات تکمیلی

"آموزشهای دوران بارداری و آمادگی برای زایمان"

دوره آموزشی "آموزشهای دوران بارداری و آمادگی برای زایمان" راهنمای کامل و جامعی است در راستای ارتقای سلامت جسمی و روانی مادران باردار و با هدف زایمان طبیعی و با کاهش درد، زیر نظر اداره سلامت مادران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طبق اطلاعات به روز دنیا تهیه و تدوین گردیده است.

"بهداشت تی وی" درتهیه این مجموعه تلاش نموده است تا گام به گام، از آغاز بارداری، با آموزش به مادران عزیز، حس زیبای مادر شدن و مهمتر از آن خاطره ای خوش از دوران بارداری و زایمانی راحت و دلپذیر را برای آنان فراهم کند تا مادران با اطمینان و بدون نگرانی، با انجام تمامی راهکارهای علمی و عملی دردو قسمت فیلم آموزشی و ویدئوبوک این مجموعه سلامتی خود و فرزند دلبندشان را تضمین نمایند و لذت زایمانی دلخواه را تجربه کنند.

مادران عزیز خواهند توانست مراقبت های لازم و بسیارمهم از خود را نیز در دوره نقاهت پس از زایمان طبیعی و یا سزارین و به ویژه ورزشهای پس از زایمان را به بهترین نحو انجام دهند، آن گونه که "بهداشت تی وی" سعی می کند آموزش را با دقت و کاربردی، علمی و عملی با ظرافت های ویژه به آنان آموزش دهد. لازم به یادآوری است، این مجموعه به عنوان رفرنس علمی کلاسهای آموزشی "دوران بارداری و آمادگی برای زایمان" توسط اداره سلامت مادران، دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و با مشارکت سایت آموزشی " بهداشت تی وی " به طور رایگان در اختیار مادران گرامی قرار داده شده است که شامل دو بخش متن الکترونیک کتاب (ویدئو بوک) و فیلم آموزش تمرین های روزانه بدنی برای آماده شدن برای یک زایمان طبیعی و خوشایند است تا به تولد نوزادی سالم ختم شود، همچنین می توان با کمک ورزشهای پس از زایمان جهت بازگشت فرم قبل از بارداری بدن اقدام نمود.

مادران گرامی دراین ویدئوبوک با دستگاه تولیدمثل و تغییرات و سازگاری های بدن در بارداری آشنا خواهند شد. همچنین از تغییراتی در پوست، پستان ها، دستگاه تنفس، دستگاه ادراری، دستگاه عروقی، گوارش، ویار، تهوع و استفراغ صبحگاهی، کمردردهای ناشی از تغییرات ایجاد شده در بدن، واریس، گرفتگی پا، افزایش ترشحات مهبل و تغییرات وزن بدن آگاهی کافی به دست خواهند آورد.

همچنین آنچه که برای مادران باردار بسیار هیجان انگیز و مهم است، دنبال کردن وضعیت رشد و نمو جنین و چگونگی آن در هفته ها و ماههای بارداری است که با آن هم آشنا خواهند شد.

در ویدئوبوک پلتفرم "بهداشت تی وی" ، تغذیه در دوران بارداری هم (به شکل خلاصه شده که برای اطلاعات کامل تر، می توانید مکمل این دوره را در دوره "تغذیه در دوران بارداری" پیگیری نمایید) که از ارکان مهم قابل تامل در بارداری است مورد بررسی قرار گرفته و مادران عزیز آموزشهای لازم را خواهند دید. در مورد بهداشت فردی، مسافرت، کار، استراحت، روابط جنسی در دوران بارداری، کشیدن سیگارو مصرف دارو نیز خواهند خواند. علائم حیاتی نوزادشان، مشخصات ظاهری مانند آگاهی از سلامت پوست نوزاد، مو، صورت، دست و پاها و اندام تناسلی نوزاد و همچنین قد و وزن نوزاد سالم را خواهند آموخت و با اطمینان خاطر از سلامتی نوزادشان فرزندپروری شیرینی را شروع خواهند کرد.

مهم ترین نیاز یک مادر باردار حمایت همسر و آمادگی او برای پدر شدن می باشد و پذیرش سایر افراد خانواده برای ورود عضوی جدید و حفظ آرامش خانواده نیز بسیار حائز اهمیت است، بنابراین "بهداشت تی وی" تمامی آموزشهای لازم را برای برنامه ریزی همه جانبه جهت زایمان، پذیرش فرد جدیدی در خانواده و دوران نقاهت مادر و علائم خطر پس از زایمان و معاینات دوره ای به مادران و پدران عزیز نموده است.

در فیلم آموزشی این مجموعه نیز موارد زیر را خواهید آموخت و حتما سعی شود تمرینات زیر را جهت زایمانی راحت و خوشایند به طورجدی و مرتب دنبال و تا آخرین روز بارداری انجام شود:

عناوین عملی در فیلم آموزشهای دوران بارداری:

1.    تمرین های کششی و تقویتی

2.    تقویت عضلات، دست ها و سینه تمرین نوعی نشستن

3.    تقویت اندام های تحتانی

4.    اصلاح انحنای لگن و ستون فقرات

5.    تکنیک ماساژ

6.    تکنیک تن آرامی (ریلکسیشن)

7.    اصلاح وضعیت های بدنی

8.    وضعیت های بدنی رایج در زایمان

9.    تمرینات بدنی پس از زایمان