نکات شایع در سه ماه اول بارداری


4516
توضیحات تکمیلی

نکات شایع در سه ماهه اول بارداری

چند ماه اول بارداری موجی از تغییرات هیجان انگیز و تجربیات جدید را به همراه دارد. با این حال، آنها همچنین باعث خستگی، حالت تهوع یا سایر ناراحتی هایی می شوند که نیاز به تنظیم دارند. این استراتژی‌های مبتنی بر شواهد به استفاده حداکثری از این سه ماهه اولیه کمک می‌کنند. در این هفته های شکل گیری، بدن شما سخت کار می کند تا جفت و سیستم های اندام را بسازد. خستگی با وجود خواب آلودگی وارد می شود. در صورت امکان چرت بزنید، تعهدات را محدود کنید و در صورت بروز خستگی وظایف را محول کنید. استراحت کم تاثیر باعث تغذیه مادر و نوزاد در حال رشد می شود. حالت تهوع در اوایل بیشتر زنان را تحت تاثیر قرار می دهد. با خوردن مداوم کراکر، نان تست خشک یا ماست از انقباض روده جلوگیری کنید. دمنوش زنجبیل یا چای را نیز میل کنید. مقادیر کم بیشتر از وعده های غذایی نامنظم بزرگ، حالت تهوع را مهار می کند. بعد از غذا در حالت ایستاده بمانید.

تهوع صبحگاهی ممکن است تشنگی را کاهش دهد، اما مایعات اضافی با افزایش حجم خون از کم آبی بدن جلوگیری می کند. بین وعده های غذایی کوچک به جای خوردن آن، آب یا آب میوه رقیق شده را بنوشید تا ازکم آبی بدن جلوگیری کنید. بوهای خاصی مانند مواد شیمیایی، عطرها یا پختن غذا اغلب باعث استفراغ می شوند. با استفاده از خوشبوکننده‌ها، پخش‌کننده‌ها یا تهویه مناسب اتاق‌ها، محرک‌ها را به حداقل برسانید. برای تسکین اضطراری از عطرهای نامطبوع، نمک ها را در دسترس داشته باشید .

 نوسانات هورمونی احساسات را تشدید می کند. ارتباط با دوستان دلسوز یا پیوستن به گروه‌های بارداری آنلاین، انزوا را کاهش می‌دهد و حالت‌های ترن هوایی را به‌طور معمول تأیید می‌کند. همدلی آنها نگرانی ها را کاهش می دهد. زمان زوج کیفیت را نیز در اولویت قرار دهید.

خستگی ممکن است از آشپزی لذیذ جلوگیری کند. غذاهای فریزر ساده، آبگوشت، برنج یا نان تست را برای رزق و روزی آماده کنید. میان وعده هایی مانند بیسکویت و کراکر، میوه های یخ زده یا غلات خشک مصرف نمایید. دردهای کششی خفیف یا لکه بینی خفیف به طور معمول در هفته های اولیه رخ می دهد، اما هرگونه خونریزی شدید غیرقابل توضیح یا گرفتگی شدید نیاز به ارزیابی فوری پزشکی برای سلامت مادر و نوزاد دارد و نشانه اعتماد بدن شما را به اشتراک می گذارد.

 سه ماهه اول بارداری زمان تغییرات و هیجانات بزرگ است. شما ممکن است طیف وسیعی از احساسات را احساس کنید، از شادی و انتظار گرفته تا اضطراب و عدم اطمینان. مهم است که در این مدت مراقب خود باشید و به بدن خود گوش دهید. در اینجا چند نکته رایج برای سه ماهه اول بارداری آورده شده است.