نکات شایع در سه ماهه دوم بارداری


4542
توضیحات تکمیلی

نکات شایع در سه ماهه دوم بارداری

سه ماهه دوم بارداری اغلب لذت بخش ترین و راحت ترین دوره برای اکثر زنان در نظر گرفته می شود. این به این دلیل است که حالت تهوع صبحگاهی که معمولاً در سه ماهه اول رخ می دهد فروکش کرده است و مادر آینده احساس انرژی بیشتری می کند و کمتر خسته می شود. با این حال، هنوز نکات مشترکی وجود دارد که زنان باردار در این دوران باید از آن ها آگاه باشند.

یکی از قابل توجه ترین تغییراتی که زنان باردار در سه ماهه دوم بارداری تجربه می کنند، رشد جنین است. اکنون کودک رشد یافته تر است و مادر ممکن است شروع به حرکت یا لگد زدن کند. رحم نیز به بزرگ شدن ادامه می دهد که می تواند باعث ناراحتی در شکم و پشت شود، در طول سه ماهه دوم، کودک شما رشد و تکامل قابل توجهی را تجربه می کند. از شکل گیری ناخن های ریز تا اولین تکان دادن ضربه ها، هر هفته نقاط عطف جدیدی به همراه دارد. همانطور که کودک شما رشد می کند، بدن شما برای سازگاری با این زندگی جدید دستخوش تغییرات متعددی می شود. 

تغییرات فیزیکی را که در سه ماهه دوم رخ می دهد، مانند برجسته شدن برآمدگی جنین، افزایش وزن، و تغییرات در سینه ها و پوست بررسی خواهدشد. با راهنمایی های تخصصی، شما نحوه مدیریت ناراحتی های رایج مانند کمردرد، ورم پاها و مشکلات خواب را یاد خواهید گرفت. مراقبت های منظم دوران بارداری و معاینات پزشکی برای نظارت بر سلامت شما وجنین بسیار مهم است.قرار ملاقات های توصیه شده قبل از تولد، آزمایشات روتین و غربالگری هایی که معمولاً در سه ماهه دوم انجام می شود، و در مورد اهمیت ویتامین های دوران بارداری، سونوگرافی و سایر مداخلات پزشکی باید مطلع باشید. بارداری دوران تغییرات عاطفی و نوسانات هورمونی است ماجنبه های سلامت عاطفی و سلامت روان در سه ماهه دوم رابررسی خواهیم کرد  . از نوسانات خلقی گرفته تا اضطراب و پیوند با کودک شما، ما راهنمایی هایی را در مورد مدیریت احساسات و پرورش سلامت روانی شما در این دوره دگرگون مطلع خواهید شد.