تقویت و پرورش بهتر هوش جنین


4512

در دوره تقویت و پرورش بهتر هوش جنین خواهید آموخت

توضیحات تکمیلی

تقویت و پرورش بهتر هوش جنین

محیطی که جنین در آن رشد می‌کند نقش بسزایی درتعیین توانایی های فکری آینده او دارد. به حداکثر رساندن رشد مغز جنین نیازمند رویکردی جامع و چند بعدی است که عوامل ژنتیکی، محیطی، اجتماعی و روانی را در آن تاثیر گذار است. پیشرفت‌ها در اسکن وتصویربرداری قبل از تولد در مطالعات نشان می‌دهد که چگونه تجربیات درون رحمی نوزاد پتانسیل مغزی و توانمندی آینده آنها را شکل می‌دهد. دوره جنینی یکی از حیاتی‌ترین پنجره‌ها برای رشد سیستم عصبی است و  توانایی های شناختی مادام العمر او را  شکل می دهد. با درک تعامل بین این عوامل، والدین آینده می‌توانند تصمیمات آگاهانه‌ای برای بهینه کردن  محیط و فضای پیرامون فرزند خود را به طور جدی بگیرند که او در چگونه محیطی رشد کند؟ محیطی سرشار از آرامش یا استرس؟

مطالعات نشان داده‌اند که هوش ارثی است و عوامل ژنتیکی تقریباً 50 تا 80 درصد از تفاوت‌های فردی در هوش را تشکیل می‌دهند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که هوش یک ویژگی پیچیده است که تحت تأثیر چندین ژن است و تنها توسط ژنتیک تعیین نمی‌شود. عوامل محیطی نیز در شکل‌گیری رشد فکری نقش بسزایی دارند. در طول بارداری، مغز جنین به دنبال یک نقشه دقیق رشد می کند. نورون‌ها تکثیر می‌شوند، مهاجرت می‌کنند، تخصص می‌یابند، و ارتباطاتی را از طریق فرآیندهای زمان‌بندی شده دقیق ایجاد می‌کنند که لوله عصبی را به معماری پیچیده مغز تبدیل می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که آموزش و تحریک حواس قبل از تولد می‌تواند تأثیر مثبتی بررشد هوش جنین داشته باشد. درگیر شدن در فعالیت‌هایی که حواس را تحریک می‌کند، مانند خواندن با صدای بلند، پخش موسیقی و صحبت با کودک، می‌تواند به رشد مغز کمک کند.

برای مادران باردار مهم است که به طور فعال با نوزادان متولد نشده خود از طریق تجربیات حسی مختلف درگیر شوند تا رشد فکری آن‌را تقویت کنند. صدای مادر، موسیقی، سر و صدای محیط - مدار شنوایی جنین و نواحی پردازش زبان را فعال می کند. الگوهای ریتمیک نواحی حرکتی را تحریک می کنند. لمس مادر باعث حرکت جنین می شود و از طریق تغییرات اپی ژنتیک بر رشد عصبی تأثیر می گذارد. تحریک ملایم مسیرهای عصبی را پرورش می دهد، در حالی که تحریک بیش از حد باعث استرس می شود. محیط های حسی غنی شده رشد مغز جنین را بهینه می کند، به خصوص در اواخر بارداری که حواس عمل می کنند.

در این دوره به طور عملی و کاربردی ، چگونگی تقویت حواس جنین را فرا می گیریم و بدون توجه به این که در چه منطقه و محلی

زندگی می کنیم درک خواهیم کرد چگونه با ابزارها و تکنیک های ساده محیط پیرامون خودرا مطابق با نیازهای بالقوه جنین غنی سازی و تقویت کنیم و لذت این آماده سازی محیطی را درآینده از عکس المل کودک خود دریافت نماییم.